KONFERENCJA PIECZARKARSKA W NIEMCZECH |
|
|
19 października 2009,
autor: Redakcja
|
W pierwszych dniach października, w hotelu Mariott w Lipsku odbyÅ‚o siÄ™ 61. doroczne zebranie niemieckiej organizacji pieczarkarskiej B.D.C. (Bundes Deutscher Champignon Kulturpilzanbauer e.V.). Podczas zamkniÄ™tych obrad, postanowiono o rozpoczÄ™ciu niezależnej, niemieckiej kampanii Public Relations promujÄ…cej grzyby uprawne. Oprócz tematów zwiÄ…zanych z politykÄ… branżowÄ… uczestnicy zebrania wysÅ‚uchali również kilku interesujÄ…cych referatów:
- „WpÅ‚yw zbieraczek na wielkość plonu i jakość pieczarek” - Henk van Gerwen z firmy doradczej „Advisie” z Holandii omówiÅ‚ sposoby reorganizacji zbioru i motywowania zbieraczek.
- „Czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na plon pieczarek w drugim rzucie” - Mark den Ouden („C.Point” Horst, Holandia) Mark den Ouden skupiÅ‚ siÄ™ na jakoÅ›ci drugiego i trzeciego rzutu pod kÄ…tem zdrowotnoÅ›ci caÅ‚ej uprawy oraz wyprowadzenia zawiÄ…zków na okrywÄ™.
- „PotencjaÅ‚ i organizacja efektywnej strategii promocji niemieckich grzybów uprawnych” - Fritz Burkhalter, VSP, Jegenstorf, Szwajcaria. F. Burkhalter, który jest wspóÅ‚organizatorem rynku pieczarek w Szwajcarii, przedstawiÅ‚ kilka idei dotyczÄ…cych promocji pieczarek.
- Dr Ulrike Bickelmann z Bonn w swoim wykÅ‚adzie „Konsequenzen aus dem Wegfall der EU-Vermarktungsnorm für Kulturchampignons“, przedstawiÅ‚a konsekwencje wprowadzenia zmian w normach dotyczÄ…cych pieczarek.
- „Opakowanie dziÅ› i jutro” - Jan Verstappen przedstawiÅ‚ swojÄ… firmÄ™ zajmujÄ…cÄ… siÄ™ produkcjÄ… opakowaÅ„ m.in. do pieczarek - sÅ‚ynne niebieskie „kubki”.
|